Lidé budou práci u vás milovat!

Je to určitě tvrdá práce vytvořit ve vašem podniku takové pracovní podmínky a prostředí, že lidé budou milovat u vás pracovat a budou o vás po přátelích a známých rozhlašovat, že není lepšího zaměstnavatele. Jak toho ale docílit? Není to jednoduché, to si přiznejme hned pro začátek! Platí zde věta, že to zní jednodušeji, než se to realizuje.

Můžete se zkusit inspirovat od firmy Elite SEM, která byla ve Spojených státech amerických vyhlášena nejlepší agenturou roku 2013. Zakladatel a generální ředitel firmy pan Ben Kirschner ve svém článku v časopisu Forbes uvádí čtyři příklady dobré praxe.

spokojenost1) Základní hodnoty dejte na první místo
Musíte zajistit, aby vaši zaměstnanci byli spokojeni. Je to stejně důležité jako marketing nebo ekonomická stránka! Můžete mít v týmu absolutní špičky oboru, ale to, že si je udržíte, to vás udělá atraktivním a žádoucím!

2) Umožněte svým zaměstnancům volný „rozvrh“
Slovo rozvrh zní možná děsivě, ale vychází zde od slova rozvrhnout si. Čili je tím myšleno, abyste ponechali svým zaměstnancům nějakou tu volnost. Chtějí si odletět na tří týdny na dovolenou do teplých krajin, jsou náhle nemocní, nabízíte jim jako benefit dovolenou navíc? To vše vás dělá lukrativnějším a milejším vůči nim. Pokud mají všechnu práci odvedenu a napracováno něco dopředu, tak proč ne? Samozřejmě si občas musíte namátkově zkontrolovat, jestli vaší benevolence nezneužívají! Ale možná, že brzy pochopí, že by byli jen sami proti sobě!

obedy3) Zajistěte jim obědy zdarma
Ve firmě Elite SEM jsou pro zaměstnance připraveny obědy zdarma. A nejen to! Mají k dispozici kávu, čaj, vodu, drobné občerstvení a to vše gratis. Než tuto novinku zavedli, poptali se, jak to funguje jinde. Konkrétně ve společnosti Google a Twitter. Nezohledňují zde jen cenu, ale také to, kolik stojí času, když si lidé odbíhají na obědy někam jinam a ztrácí pak na produktivitě.

4) Nenajímejte zaměstnance – hledejte majitele!
Každý zaměstnanec Elite SEM je také jejím podílovým vlastníkem. Lidi to přitahuje, ale zároveň inspiruje a nutí je podávat větší výkony ve prospěch firmy.

Hlavním cílem firmy je dosáhnout toho, aby zaměstnanci věděli, že jsou součástí týmu a je s nimi počítáno!

Ne všechny rady jsou použitelné pro české prostředí, ale třeba si v nich někdo najde malý kousek inspirace od úspěšné americké firmy.

Celý článek naleznete zde.

Zdroj: www.forbes.com

 

 

 

 

další články na téma: články, komunikace, management, personalistika, tým