Odměňování zaměstnanců. Umíme se poučit z chyb?

Nechceme radit, jen upozornit na největší chyby, které na pozici personalistů často děláme v rámci odměňování zaměstnanců. Určitě je to zajímavé téma, které řeší mnoho z nás. Přečtěte si některé z největších chyb a zkuste se zamyslet, jestli i vy je děláte!

odměňováníVšeobecné nastavení vs. zásluhy
Chybou je udělovat odměny „jedním balíkem“ všem stejně namísto toho, abychom odměňovali dané zaměstnance dle jejich zásluh. Ano je to tak nejjednodušší, ale ztrácí to efektivitu.

Oceňování manažerů vs. „obyčejných“ zaměstnanců
Manažeři a vedoucí pracovníci mají vždy vyšší platy a hlavně vyšší odměny. Proč? No protože to jsou manažeři. Možná je čas se zamyslet, jestli je tomu tak vždy správně!

Nadměrná opatrnost vs. objektivita
Je dobré se oprostit od osobních vztahů a uvažovat objektivně. Můžeme totiž zajít až tak daleko, že budeme nařčeni z diskriminace. Je dobré se také vyvarovat tzv. „haló efektu“.

odměňování

 

 Další z chyb, které se nemusí vyplatit a mnohokrát je jejich náprava velmi bolestivá je najímání kamarádů, ignorování tzv. „kancelářské politiky“ ad.

Některé příklady jsou převzaty z článku Learning from mistakes z HRM Today. Je to jen několik málo příkladů chyb, kterých se můžete dopouštět a rad, jak se jim vyvarovat.
Další naleznete v již zmiňovaném anglicky psaném článku, jehož autorem je Chuck Csizmar. Můžete si ho přečíst zde.

Použitá literatura:
Learning from mistakes. HRM Today [online]. 2013 [cit. 2013-09-19]. Dostupné z: http://www.hrmtoday.com/featured-stories/learning-from-mistakes/