Projekt Tátové vítáni

Není rok, aby se v médiích neprobíralo téma otcovské dovolené, její pro a proti, pohledy na tuto problematiku z pohledů mužů i žen, zaměstnavatelů nebo státu. Většinou je dávána za příklad Skandinávie, kde je otcovská dovolená na „denním pořádku“. Například ve Švédsku staví rodiče do stejné roviny již téměř 40 let, jsou vůbec první zemí, která zavedla tzv. rodičovskou dovolenou. V současné době je v České republice spuštěn projekt, který podporuje aktivní táty a společensky zodpovědné zaměstnavatele. Projekt nese název „Tátové vítáni“ a jeho záměrem je vytvořit značku, kterou budou dostávat ti zaměstnavatelé, kteří ve svých personálních strategiích podporují aktivní otcovství. A jak? Například formou zaměstnaneckých benefitů, sdílením pracovních pozic nebo poskytováním možnosti práce z domova ad. Značka se začne udílet na začátku roku 2014 po celé ČR.

otcoveKdo stojí za projektem?
Za projektem stojí Liga otevřených mužů o.s. (web), která se zvýšení prestiže otcovství věnuje dlouhodoběji. Podílela se například na celostátní kampani k tématu aktivního otcovství „Táto, jak na to?“ a realizovala další akce a projekty. Projekt „Tátové vítáni“ je z 95% financován z prostředků Evropského sociálního fondu a z 5% ze státního rozpočtu ČR. Vychází z předpokladů, že větší podíl otců na péči o děti rozšíří prostor pro profesní seberealizaci matek. Na projektu se dále podílí Unie center pro rodinu a komunitu (www.uniecenter.cz), která sdružuje komunitní, rodinná a další centra pro rodinu a také Fatherhood Institut z Velké Británie.

Hledají další zaměstnavatele, kteří se chtějí do projektu zapojit
Pokud se projekt rozjede a značka se začne opravdu udílet, je to velký krok dopředu pro české rodiče, ale také zaměstnavatele. Organizátoři stále hledají nové zaměstnavatele, kteří jak říkají "fandí tátům".

Veškeré informace o projektu se dozvíte zde.