Best of 2014
Vybíráme pro Vás reportáže z nejúspěšnějších setkání HR klubu v roce 2014
Slovní sebeobrana v práci personalisty
Sebeobrana je důležitá, ale nejen fyzická, ale i slovní. Stalo se Vám, že jste se dostali do situace, že už nevěli, co říct? A samozřejmě Vás to napadlo pět minut poté? Takovéto situace jsou nepříjemné, ale přirozené. Šok či překvapení nás úplně zmrazí a nás mozek se vzpamatuje až za nějakou chvilku.
Nicméně my nezoufáme, jako všechno i toto je o tréninku a nácviku reakcí. Náš lektor Petr Bohuslav ví, jak na to. Ze svých pestrých zkušeností ať už z oblasti pedagogiky, koučování, managementu, reklamy či moderování v rádiu Country Radio nám předal to zásadní pro zvládnutí těchto obtížných situací.
Zaměřili jsme se na klasické situace ať už na pracovišti či jinde:
1. Trapné chvilky – kde, kdy a jak nastávají, a co s tím?
2. Dotěrné dotazy, jízlivé poznámky, provokace, kritika
3. Nedorozumění
4. Nenávistný či agresivní útok proti nám
5. Rozzuřený šéf
Marketing v HR - dovedete prodat svoji práci vlastní firmě?
Být součástí nebo vést personální oddělení je nelehký úkol. Často se totiž dostáváme mezi mlýnské kameny. Zaměstnanci z nás mohou mít strach, manažeři zase mohou podceňovat. Jak vybalancovat takhle obtížnou pozici? Jak z toho naopak něco vytěžit?
Na to jsme se podívali s naším lektorem Janem Novákem. Jan Novák má bohaté zkušenosti v oblasti komunikace, reklamy, budování značek a průzkumy trhu. Mimo jiné působil jako ředitel marketingu pro rádia Evropa 2 a Frekvence 1. Pan Novák jako člověk co se pohybuje v oblasti PR a marketingu, ví, že vše je o tom, jakou si vybudujeme image. Na tomto workshopu, jsme se podívali na individuální vnímání HR ve firmě každého z účastníků. Vnímání HR v těch nejextrémnějších podobách je bohužel zúženo jen na jakousi rozšířenou mzdovou účtárnu. Máme ale způsoby, jak tento přístup změnit.
Postupně jsme probrali tato témata:
1. HR jako strategická součást společnosti
2. Nábor zaměstnanců a péče o ně – spokojený zaměstnanec = efektivnější zaměstnanec
3. Ukončování pracovních poměrů
4. Jak dobře prodat svoji práci? Jak se zviditelnit?
A jak to vypadá u vás ve firmě, cítíte se být dostatečně ocenini za Vaši práci?
Personální audit - cesta k efektivní firmě
Personální audit jako jeden z nástrojů pro zvýšení efektivity práce. Tuto metodu nám představil Ing. Peter Jaďuď, který ve své praxi prošel řídícími funkcemi v oblasti bankovnictví, softwarové firmě, působil jako konzultant pro stategické řízení.
Postupně nám pan Jaďuď představil, jak personální audit funguje a co nám prozradí o fungování naší organizace. Jak vyhodnotit výsledky auditu a využít je k plánování či změnám. Jak rozpoznat motivaci zamstnanců a jak optimalizovat pracovní místa.
Tématicky jsme prošli tyto body:
1. Jak pomocí personální auditu zlepšit firemní strukturu?
2. Jaká je vlastně naše firemní kultura?
3. Proč je důležité mít přehled o firemních procesech?
4. Co auditem získáme a jak správně využít informace z auditu?
Personální marketing - uchazeči se o vás budou prát!
Další workshop z cyklu o marketingu v HR. Nyní zaměřeno na uchazeče a zaměstnace. Lektorem pro tento workshop byl Jan Novák, marketingový poradce, se zkušeností jak v tuzemsku tak v zahraničí. Pan Novák těží ze své zkušenosti marketingového poradce v Saudské Arábii. Jeho zaměřením je budování komunikačních strategií a budování značek. Tentokrát jsme se společně zaměřili na tyto body:
1. Jak systematicky vybudovat dobré jméno společnosti na trhu práce
2. Jak dosáhnou na pozici zaměstnavatele první volby
3. Personální marketing v rámci životního cyklu zaměstnance
4. Pověděli jsme si o tajemství úspěšných firem – jak to dělají?