HR event: Dobrá praxe v práci personalisty! Jaké to bylo?

Dnes 24.3. proběhl v Praze HR event s názvem Dobrá praxe v práci personalisty

Účastníci měli možnost se zúčastnit workshopu Aktivní nábor v praxi i přednášky Interní nebo externí vzdělávání a nakonec panelové diskuze rozebírající výhody a nevýhody interního či externího vzdělávání.

V první části se účastníci setkali s panem Zdeňkem Vondrou, který interaktivní formou rozebíral téma Aktivního náboru v praxi. Pan Vondra energicky a naprosto přirozeně přešel rovnou k řešení konkrétních problémů a s jednotlivými účastníky řešil, které zaměstnance teď shánějí, co je u nich ve firmě dlouhodobě "nedostatková" pozice. Rozsah hledaných zaměstnanců byl opravdu široký od sales managera, zástupce ředitele po řidiče autobusů, lakýrníka či svářeče.
Společnou diskuzí účastníků a pana Vondry se docházelo k zajímavým poznatkům - co je pro kterou specifickou pozici podstatné, co může být benefitem pro zaměstnance na různých pozicích, byť to není klasický benefit (jako např. stravenky). Na více teoretické rovině pan Vondra rozebral, co jsou podle něj zásadní motivátory ke změně práce a jaké základní úžitky můžeme v souvislosti s prácovním místem nabídnout.

V druhé části hovořil pan Ing. Michal Černý o svých zkušenostech z firmy Procter & Gamble. V této firmě funguje systém specifického vzdělávání ve stylu  "train the trainers". To znamená, že zaměstnanci sami lektorují a trénují další zaměstnance, kteří trénují dál své podřízené. Je to systém interního vzdělávání spjatý s firemní kulturou. Ve svém povídání se pan Černý zaměřil především na to, jak aplikovat získané poznatky z kurzů v praxi. Mluvil o nutnosti tyto poznatky upevňovat a o spoluzodpovědnosti vedení za to, že dojde k aplikaci na takové úrovni, že nad tím zaměstnanec nebude muset ani přemýšlet. Zkrátka nové věci zautomatizovat.

Dobrá praxe v práci personalisty! Jaké to bylo?

Ve třetí části proběhl diskuzní "duel" mezi panem Ing. Michalem Černým a panem Bučkem. V této debatě pan Černý ve spojitosti se svými zkušenostmi reprezentoval stranu interního vzdělávání a pan Buček jakožto ředitel firmy Everesta s.r.o. reprezentoval externí vzdělávání. Diskuze byla velmi odborná zahrnovala mnoho faktorů, které mohou ovlivnit výsledek, jak jednoho či druhého typu vzdělávání. Závěrem oba diskutéři došli k podobnému názoru. Ať už jde o externí či interní vzdělávání, důležitá je komunikace s firmou a v ní, aby mohlo dojít k plynulému začlenění nových postupů, je nutné vše provázat s interními procesy a pracovat na změně před kurzem či výcvikem tak i po ní např. follow-up workshopy.