Jak se mění pracovní inzeráty

Ještě stále je třeba umět psát inzeráty a být dobrý v náboru zaměstnanců. Ale kde jsou ty časy, kdy jedné firmě vycházelo v čísle novin 20-30 inzerátů s nabídkou pracovních příležitostí. 

inzeratDříve musel být personalista kreativní o mnoho více, pokud chtěl, aby jeho inzerát nezapadl v záplavě dalších. V dnešní době lidé hledají práci spíše na internetu, mnohokrát jen zadají do googlu například„práce v oblasti administrativy“, „práce finance“ atd. A vyhledávač jim nabídne nejen práci v jejich bydliště, ale také v jiných zemích Evropy či světa. Určitě jednou z důležitých věcí je se ujisti, že „vás google najde“, čili nastavit optimalizaci pro vyhledávače. Tím se nábor zaměstnanců stal více technickou záležitostí.

Personalista se musí starat o inzeráty na více místech, odpovídat, nastavovat automatické odpovědi atd. To ale neznamená, že by inzeráty v tištěných médiích úplně vymizely, dokonce bývá nepsaným pravidlem, že inzeráty na vyšší pracovní pozice bývají vypsány vždy v tisku.

Měli bychom dbát také na to, aby náš inzerát byl stejně účinný v tisku, v počítači a v dnešní době i na mobilních telefonech. V důsledku toho se nyní dbá na to, aby obsah inzerátu byl jednoduchý, jasný, všeříkající a tudíž krátký.

inzeratVše výše napsané platí hlavně pro aktivní uchazeče o zaměstnání, problém představují ti pasivní. A to proto, že musíme vynaložit mnohem větší úsilí, abychom je zaujali a „donutili“ si náš inzerát a něco o naší firmě přečíst – konkurence je v tomto veliká. Mnoho náborů tzv. pasivních uchazečů probíhá hlavně přes LinkedIn a další sociální sítě. Ze sociálních sítí se dá zjistit mnohé, ale napadlo vás někdy, že třeba i to, že sice uchazeč tvrdí, že miluje práci v reklamě, ale na LinkedIn se člověk dozví, že společnost, ve které již léta pracuje, se reklamou zabývá jen zcela okrajově a jeho náplní práce je úplně něco jiného. Na to pozor.

Shrnutím tedy je, že i v dnešní moderní a přetechnizované době je dobré se soustředit na obsah i grafickou stránku inzerátu a neponechat nic náhodě.

Více se o tomto tématu dozvíte třeba na: www.ft.com.