První setkání s vaší firmou probíhá přes webové stránky

Říkáte si: už zase další článek o webových stránkách, těch jsem již viděl/četl/pročítal… Jenže ony jsou vážně důležité! Většinou hned úvodní obrazovka vaší webové prezentace rozhodne, jestli zákazník postoupí dál a „prokliká“ si celou vaši prezentaci nebo odejde a už se nikdy nevrátí (a možná o vašich příšerných stránkách poví dalším deseti známým). Nejde však pouze o design jako takový, ale také o funkčnost na všech možných zařízeních (od počítače, přes tablet po mobilní telefon), o uživatelskou přívětivost nebo zákaznickou podporu.

pocitacFunkčnost stránek
Nezapomeňte na funkčnost stránek a to, aby nebyly překombinované. Je třeba si uvědomit, že webové stránky mají primárně sloužit zákazníkům, kterým třeba různé moderní softwary, videa nebo animace nepůjdou vůbec otevřít. Vždy je dobré se zamyslet, jak by konkrétní webová stránka zaujala nás. 

testovani

 

Testování webu
Neopomínejte využívat podněty, které k vám přichází přímo od zákazníků a to pomocí sledování přechodů mezi stránkami. Můžete zjistit, co si který zákazník zobrazil a kolikrát a poté mu poskytnout nabídku ušitou tzv. „na tělo“.
O webovém testování a zjištění pohybu uživatelů na webu naleznete více například na těchto stránkách:
http://otestujweb.cz/
http://fivesecondtest.com/
http://mouseflow.com/

 

Zákaznická podpora
Aktivní podpora je v současné době často skloňované téma, kdy u každého zákazníka je problém řešen individuálně (e-mailem, online chatem). Pasivní podpora není omezena otevírací dobou, přístup k ní je možný odkudkoli a v kteroukoli denní i noční hodinu, jedná se o tzv. nejčastější dotazy - FAQ ( frequently asked questions), větší firmy využívají také speciální aplikace, které provedou zákazníka celým cyklem až k vyřešení problému.

A téma dnešních i budoucích dní: sociální sítě, které ať chceme či ne, jsou stejně důležité jako webové stránky firmy.

O tomto tématu se dočtete například v článku Jak vybudovat virtuální identitu firmy Petera Slávika v časopisu Moderní řízení ( SLÁVIK, Peter. Jak vybudovat virtuální identitu firmy. Moderní řízení. 2013, roč. 48, č. 5, s. 22-24). nebo na http://www.tvorba-webu.cz/.

 

 

 

další články na téma: e-learning, internet, marketing, zpětná vazba, zkušenost